Fitness als industrie
de ontwikkeling van een snel groeiende bedrijfstak
In het eerste deel van dit hoofdstuk presenteren de auteurs een cultuurhistorische analyse van de ontwikkeling van de moderne fitnesscultuur (paragraaf 14.2). In het verlengde daarvan beschrijven ze de sterke ontwikkeling van de vraag naar fitness: hoeveel mensen doen er aan fitness, hoe zijn die te typeren (paragraaf 14.3)? In het laatste deel van het hoofdstuk staan de auteurs stil bij de ontwikkeling van een fitnessaanbod. (paragraaf 14.4) en de toenemende maatschappelijke betekenis van fitness in termen van werkgelegenheid, economisch belang en gezondheidspreventie (paragraaf 14.5).
Literatuurverwijzing: Lucassen, J.M.H., Stokvis, R., & Hilvoorde, I. van (2008). Fitness als industrie: de ontwikkeling van een snel groeiende bedrijfstak. In K. Breedveld, Rapportage sport 2008 (pp. 316-331) Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).