Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Beter spelen en bewegen met kleuters (2)

de negen criteria voor een goede les

Dit is het tweede artikel van een serie over ‘spelen en bewegen met kleuters’. Dit is de korte uitvoering. Het complete verhaal vind je op de website kvlo.nl onder magazine uitgebreid. In het eerste deel is ingegaan op de doorgaande ontwikkelingslijnen, het uitgangspunt van de totale ontwikkeling en de grote diversiteit tussen kleuters. Dit tweede artikel zoomt in op speelkriebels, de relatie met vakinhoudelijke principes en de criteria voor een goede bewegingsles.

Literatuurverwijzing: Beenhakker, M., & Groot, T. de (2017, september). Beter spelen en bewegen met kleuters (2): de negen criteria voor een goede les. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 16-19)