Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Praktijkgericht onderzoek in het bewegingsonderwijs

motorisch leren

Auteur(s): Joop Duivenvoorden

Het lijkt zo eenvoudig. Als je wil leren verspringen, dan zal je moeten oefenen. Met een beetje geluk gebeurt dat oefenen in de gymles en met aanwijzingen en tips van een ervaren gymleraar. Er is door recent onderzoek veel nieuwe kennis ontwikkeld over het leren van beweegvaardigheden, maar ondanks dat (of juist als gevolg daarvan) stellen leraren LO regelmatig de vraag wat ze nu wel en niet moeten of mogen zeggen en doen tijdens hun lessen. Hoewel het niet mogelijk is om een pasklaar antwoord te geven, kunnen we wel een aantal suggesties en overwegingen delen.

Literatuurverwijzing: Duivenvoorden, J (2017, juli). Praktijkgericht onderzoek in het bewegingsonderwijs: motorisch leren. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 35-37)