Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Formatief beoordelen in de praktijk

de kracht van de Rubic

Auteur(s): Joep van de Ven

Traditionele beoordelingsmodellen, die gericht zijn op het beoordelen op basis van cijfers voor sensomotorische vaardigheden in de les LO, komen steeds meer ter discussie te staan (Borghouts, Slingerland, & Haerens, 2016). Het beoordelen kan ook anders. Dit artikel zoemt in op formatief beoordelen en geeft daarbij enkele praktisch uitgewerkte voorbeelden.

Literatuurverwijzing: Ven, J. van de (2017, maart). Formatief beoordelen in de praktijk: de kracht van de Rubic. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 40-43)