Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Het belang van de traditionele vakkenstructuur

Auteur(s): Chris Hazelebach

De vakkenstructuur die nu in het onderwijs aanwezig is staat ter discussie. Er wordt in het advies Onderwijs2032 een pleidooi gehouden voor meer samenhang tussen vakgebieden. In onderstaand artikel wordt een pleidooi gehouden voor een andere benadering van de vakgebieden, waarin vanuit de leerinhouden van een vak een verbinding wordt gemaakt met het belang van persoonlijke ontwikkeling en sociale ontwikkeling. Dit wordt een ‘pedagogische vakdidactiek’ genoemd.

Literatuurverwijzing: Hazelebach, C. (2016, september). Het belang van de traditionele vakkenstructuur. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 42-44)