Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De airmat een aanwinst voor MRT in de onderbouw PO?

van de poppenhoek, schrijfhoek, knutselhoek naar de beweeghoek.

De kinderen van juf Nicole en juf Ans kunnen via het kiesbord kiezen in welke hoek ze willen spelen. Kiezen ze de beweeghoek midden in de klas voor het digibord, dan kunnen ze zelf filmpjes aanklikken en meedoen met de oefeningen/bewegingen die op het digibord verschijnen. Is dit een utopie? Samen met de kinderen in groep 2 van juf Nicole en juf Ans op de Bloemhofschool in Rotterdam hebben we geprobeerd hier inzicht in te krijgen.

Literatuurverwijzing: Kaaden, R. van der (2014, september). De airmat een aanwinst voor MRT in de onderbouw PO?: van de poppenhoek, schrijfhoek, knutselhoek naar de beweeghoek.. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 35-37)