Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (4)

van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie

Auteur(s): Maarten Massink

Wat maakt volgens leerlingen een docent lichamelijke opvoeding een excellente gymleraar? In Lichamelijke Opvoeding 5 en 6 is in artikelen de relatie gelegd tussen een onderzoek naar meningen van leerlingen over de ‘hypothetisch excellente docent’ en het beroepsprofiel van de KVLO. Vraag in Lichamelijke Opvoeding 5 was, passende bij het topic, ‘Hoe leuk is gym?’ In dit artikel sta ik stil bij het evalueren van je eigen lessen door leerlingen. Dit in het zicht van interpersoonlijke en pedagogische verantwoordelijkheid als beroepscompetenties.

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2014, augustus). Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (4): van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 18-20)