Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Kritische sportconsumenten

Auteur(s): Jo Lucassen

Naast sportverenigingen zien we in Nederland steeds meer organisaties ontstaan die sportmogelijkheden aanbieden. De afgelopen jaren hebben een forse toename te zien gegeven van het aantal fitnesscentra, outdoororganisaties, klim-, ski- en squashhallen en andere op commerciële basis opererende sportaanbieders. De Nederlandse sporter heeft dus meer te kiezen. Hij verkeert in een positie om eisen te stellen aan het gebodene en deinst er, als kritische sportconsument, ook niet voor terug om kwaliteit te eisen – ook van de sport. Maar wat willen sporters eigenlijk? Welke kwaliteitsaspecten vindt men belangrijk, en hoe tevreden is men daarover?

Literatuurverwijzing: Lucassen, J.M.H. (2007). Kritische sportconsumenten. In A. Elling, Sport in het kort (pp. 30-31) 's-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Instituut.

Omschrijving

  • Jaar:
    2007
  • Plaats:
    's-Hertogenbosch, Nieuwegein
  • Uitgever(s):
    W.J.H. Mulier Instituut, Arko Sports Media
  • Collatie:
    In A. Elling, K. Breedveld & R. van der Meulen (red.). Sport in het kort. Het Nationaal Sport Onderzoek (pp.30-31)
  • Mediumsoort:
    Hoofdstuk
  • Boek:
    Sport in het kort
  • Trefwoord(en):

Uit dit tijdschrift is/zijn ook de volgende artikel(en) beschreven: