Spring naar content

Een terugblik op Kennisevent EGG 2024: inspirerend en verbindend

Op 8 oktober 2024 vond de vierde editie van het Kennisevent Esports, Gaming en Gamification (EGG) plaats op de H20 Esports Campus in Purmerend. Dit evenement bracht experts en professionals samen om de laatste innovaties binnen esports en gamification te verkennen, met als doel sport en bewegen te stimuleren.

Technologie en een gezondere samenleving 

De dag begon met keynote speaker Prof. Deborah Nas (TU Delft), die sprak over hoe nieuwe technologieën ingezet kunnen worden om sporten en bewegen te bevorderen en welke uitdagingen dit met zich meebrengt. Noah Wientjens (Ajax Esports) deelde vervolgens hoe Ajax Esports jongeren inspireert om meer te bewegen door gaming en de lessen die zij daarvan hebben geleerd. De laatste keynote werd verzorgd door Thomas Knights (Strava), die uitlegde hoe Strava Metro data gebruikt om steden en infrastructuren beweegvriendelijker en toegankelijker te maken.

Thomas Knights, Sr Manager bij Strava

Met Strava motiveren we mensen om actief te zijn via gamification, challenges en digitale badges. En wat we terugkrijgen is data van mensen die zij delen met Strava Metro in hun community.

Thomas Knights, Senior Manager bij Strava (citaat uit aftermovie Kennisevent EGG 2024)

Interactieve sessies en workshops 

Naast de keynotes bood het event acht break-out sessies en twee workshops, met onderwerpen zoals prestatiebevorderende middelen in esports, de invloed van beeldscherm- en mediagebruik op het beweeggedrag en beweeggames. Bezoekers konden ook zelf een serious game ontwikkelen, aan de slag met gamification in hun gemeente of een nostalgische gametour volgen.

Ik werk voor een gemeente. De dingen die besproken werden sluiten echt aan bij de punten waar wij mee worstelen en waar we ook kansen in zien.

Beleidsmedewerker (citaat uit aftermovie Kennisevent EGG 2024)

Netwerken en gamification 

Interactieve onderdelen zorgden ervoor dat deelnemers op een speelse manier in beweging kwamen en met elkaar konden netwerken. Zo kreeg iedereen een Pokémonkaart met een kleur, en was het de uitdaging om professionals met dezelfde kaartkleur te vinden. Ook waren de badges dit jaar gesorteerd op branche, waardoor het makkelijker was om met collega-professionals in contact te komen.

Bij binnenkomst kregen bezoekers een werkboek met een EGG-transformatiecanvas om opgedane inzichten om te buigen in concrete acties voor hun werk. Ook bevatte het werkboek ruimte voor notities, relevante links en een speelse netwerkbingo.

Terugkijken en meer 

Voor degenen die het evenement gemist hebben of keynotes en sessies opnieuw willen bekijken: de sessies zijn opgenomen en zijn binnenkort beschikbaar in de EGG Mini-Masterclass omgeving. Wil je nu alvast een impressie krijgen? Bekijk dan de aftermovie:

We kijken terug op een zeer succesvolle editie en danken alle sprekers, deelnemers en met name co-organisator Techonomy voor hun bijdragen aan Kennisevent EGG 2024.