Bewegen = beter leren
de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen
Wetenschappers en praktijkdeskundigen hebben onderzoek gedaan naar de lang- en kortdurende effecten van bewegen op de leerprestaties van kinderen. In dit pamflet worden de conclusies van dit onderzoek beschreven:
- Matig intensief bewegen verbetert de leerprestatie van kinderen.
- Kinderen die regelmatig bewegen winnen aan zelfvertrouwen en zijn fitter.
- Sport en spel zijn goed voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden.
- Schoolresultaten verbeteren bij goede afwisseling van beweeg- en leertijd.
Daarnaast doen de samenstellers aanbevelingen voor beleidsmakers.
Literatuurverwijzing: Vervoorn, C., Singh, A.S., & Visscher, C. (2011). Bewegen = beter leren: de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen. Amsterdam: Hogeschool van Amsterdam.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | JEUG-TB-0004 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl