Gezondheidsmanagement
strategie en rendement
Dit boek gaat over de vraag hoe gezondheid als strategisch thema binnen organisaties kan worden ingezet en wat dat oplevert. Uitgangspunt van dit boek is dat gezondheid als organisatiestrategie vooral succesvol is wanneer die strategie parallel loopt aan de organisatiedoelen. De huidige bedrijfsgezondheid legt de nadruk tot nu toe nog vooral op het beperken van risico’s vanuit de werkomgeving. Er zijn de afgelopen jaren een aantal strategieën en modellen ontwikkeld die een organisatiebrede aanpak beogen (zoals bijvoorbeeld Integraal Gezondheidsmanagement). Deze strategieën zijn in dit boek gekoppeld aan de zogenaamde Business Balanced scorecard van Kaplan en Norton, een veelgebruikte hulpmiddel voor strategisch management. Het resultaat is een Health Balanced scorecard met vier elementen: financiële performance, klantperformance, interne performance en ontwikkelperformance. Het boek toont aan dat achter elk van de vier onderdelen van de Health Balanced scorecard een wereld schuil gaat en dat het van belang is de verschillende perspectieven goed te doorgronden alvorens er mee te kunnen werken.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Kenniscentrum Sport & Bewegen | ARBE-TB-0001 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Kenniscentrum Sport & Bewegentel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl