Water en olie, dat mengt niet vanzelf
onderzoek naar theoriegebruik bij Nederlandse leefstijlcampagnes
Uit de resultaten blijkt dat theorieën vooral toegepast worden in de opzetfase van een campagne, en met name tijdens de aanvraag voor subsidie. Theorieën die gericht zijn op het individu en de interactie tussen individuen worden hoofdzakelijk (h)erkend en toegepast. Naarmate de campagne vordert en dichter op de uitvoering komt te zitten neemt de aandacht voor theorieën af en worden ze vooral nog impliciet gebruikt. Hoewel campagnemedewerkers aangeven voordeel te ervaren bij het gebruik van theorieën, worden vooral veel nadelen genoemd. Theorieën worden vaak als complex en weinig compatibel ervaren. Keuzes tijdens de ontwikkeling van een campagne worden in belangrijke mate gemaakt op basis van eerdere ervaringen, evaluatieonderzoek en het pretesten van materialen.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Kenniscentrum Sport & Bewegen | MAP-TS-06-A43 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Kenniscentrum Sport & Bewegentel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl