The rise of the creative class
and how it's transforming work, leisure, community and everyday life
Miljoenen Amerikanen beginnen te werken en te leven op de manier waarop mensen als artiesten en wetenschappers dat altijd gedaan hebben. Als een gevolg van onze waarden en smaken veranderen onze persoonlijke relaties, onze keuzes van waar we wonen en zelfs ons gevoel en gebruik van tijd. De bijna 38 miljoen Amerikanen die op vele verschillende velden de kost verdienen met creëren leiden de verandering. De eerste persoon die deze revolutie een naam gaf, was de beroemde stedelijke studies theoreticus Richard Florida. In deze publicatie stelt Florida de voortdurende verandering in de keuzes en houdingen van mensen te boek en beschrijft hij een samenleving waarin het creatieve karakter van personen in toenemende mate dominant is.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | SOCI-0184 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl