De staat van de publieke dienst
het oordeel van de burger over de kwaliteit van overheidsdiensten
Veel burgers hebben te maken met de overheid als publieke dienstverlener. De laatste jaren is de kwaliteit van deze dienstverlening steeds belangrijker geworden, niet alleen voor de burger maar ook voor de overheid zelf. Worden patiënten voldoende geïnformeerd over hun behandeling en hoe lang moeten zij wachten voordat ze geholpen worden? Krijgen leerlingen op school voldoende aandacht, is de sfeer op school goed en worden de gebouwen goed onderhouden? Voelen we ons veilig in de tram en hebben we voldoende zitruimte? In dit rapport wordt het oordeel van gebruikers en niet-gebruikers over dit soort kwaliteitsvragen geanalyseerd.
Literatuurverwijzing: Pommer, E., Kempen, H. van, & Eggink, E. (2008). De staat van de publieke dienst: het oordeel van de burger over de kwaliteit van overheidsdiensten. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | KWAL-0011 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl