Schoolzwemmen en zwemvaardigheid
een beschouwing over wenselijkheden en een verslag van een onderzoek naar de realiteit
In 1985 is op initiatief van de werkgroep schoolzwemmen de situatie van het schoolzwemmen op de Nederlandse basisscholen in kaart gebracht. Zes jaar na het eerste onderzoek is er aanleiding de situatie van het schoolzwemmen en de zwemvaardigheid in het Nederlandse basisonderwijs opnieuw te onderzoeken. Het vermoeden dat de zwemvaardigheid van Nederlandse kinderen nog steeds te wensen over laat en dat eerder gesignaleerde verschillen zijn vergroot, rechtvaardigt nieuw onderzoek. Dit rapport geeft inzicht in de resultaten van het onderzoek.
Literatuurverwijzing: Crum, B.J. (1991). Schoolzwemmen en zwemvaardigheid: een beschouwing over wenselijkheden en een verslag van een onderzoek naar de realiteit. Werkgroep Schoolzwemmen.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | ONDE-0038-1 | Beschikbaar |
Mulier Instituut | OSPO-TB-001 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl