Spring naar content
Terug naar de kennisbank

A collaborative approach to tailored whole-school health promotion

the schoolbeat study

Auteur(s): Mariken Leurs

Proefschrift van Mariken Leurs.

De probleemstelling van het onderzoek luidt: Kan een gefragmenteerd, aanbodgerichte ondersteuning van schoolgezondheidsbeleid worden getransformeerd naar een integrale, gezamenlijke en vraaggerichte ondersteuning van effectieve gezonde scholen?

Hoofdstuk 1 beschrijft de historie, Hoofdstuk 2 de startsituatie, Hoofdstuk 3 de mogelijkheden voor samenwerking, Hoofdstuk 4 de relatie met leerlingenzorg, Hoofdstuk 5 determinanten van bereidheid onder leraren, Hoofdstuk 6 de ontwikkeling van een instrument om de kwaliteit van schoolse interventies te bepalen, Hoofdstuk 7 beschrijft ervaringen met de eerste toepassing van dit instrument, Hoofdstuk 8 beschrijft een model dat de ontwikkeling van duurzame samenwerking kan ondersteunen, Hoofdstuk 9 vervolgt met een reflectie op de onderdelen van het schoolSlag die niet in voorgaande hoofdstukken zijn behandeld; en Hoofdstuk 10 besluit met een discussie over schoolSlag als model voor gezondheidsbevordering in het onderwijs.

Literatuurverwijzing: Leurs, M. (2008). A collaborative approach to tailored whole-school health promotion: the schoolbeat study. Maastricht: Mariken Leurs.

Omschrijving

  • Jaar:
    2008
  • Plaats:
    Maastricht, Amersfoort
  • Uitgever(s):
    Mariken Leurs
  • Collatie:
    167 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg. ISBN: 9789080875241
  • Mediumsoort:
    Proefschrift/oratie
  • Trefwoord(en):