ITIL en dienstverlening
een belofte voor MKB en non-profitorganisaties
Dit boek beschrijft de bedrijfsprocessen, die de basis vormen voor iedere dienstverlenende organisatie. Per onderdeel zijn drie praktijksituaties uit de dienstverlenende sector uitgewerkt: uit de zorg over een centrale huisartsenpost, uit de ICT over het bovenregionale rekencentrum van een aantal politiekorpsen (ISC Zuid), en uit de reiswereld over een reisbureau. Aan de hand van de ITIL-theorie, een verzameling best practices gericht op met name de grotere bedrijven, wordt de vertaalslag gemaakt naar kleine bedrijven in het MKB en naar non-profitorganisaties.
Literatuurverwijzing: Kisters, H., & Kollenburg, E. van (2003). ITIL en dienstverlening: een belofte voor MKB en non-profitorganisaties. Schoonhoven: Academic Service.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Kenniscentrum Sport & Bewegen | ALGE-0112 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Kenniscentrum Sport & Bewegentel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl