Beweeggedrag, kennis en attitude t.o.v. bewegen aan de hand van de actief leven test
afgenomen op de 40 locaties van de beweegweken
Document met de resultaten van de actief leven test. In 2005 stond de 3-jarige FLASH!-campagne om mensen te stimuleren meer te bewegen, in het teken van de 55-plussers. Voor deze doelgroep is de “Bewegen met Plezier”-campagne voor 55-plussers opgezet. Met deze campagne zijn 40 zogenaamde beweegweken georganiseerd in woonzorginstellingen. Tijdens deze week hadden deelnemers de mogelijkheid om een fittest af te laten nemen. Deze test is speciaal ontwikkeld voor deze doelgroep. Aan de hand van redelijk eenvoudige testen werd de fitheid bepaald. Tijdens deze fittest werd de deelnemers gevraagd om de Actief Leven Test in te vullen.
Literatuurverwijzing: Willemsen, L., & Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) (2006). Beweeggedrag, kennis en attitude t.o.v. bewegen aan de hand van de actief leven test: afgenomen op de 40 locaties van de beweegweken. Bennekom: Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB).
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Kenniscentrum Sport & Bewegen | NISB-TB-0007 | Beschikbaar |
Mulier Instituut | OUDE-TB-0004 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Kenniscentrum Sport & Bewegentel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl
Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl