Grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs
filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs
Dit boek levert aanzetten voor een radicale vernieuwing van het bewegingsonderwijs, met het vertrekpunt in de belangen van de leerling. Kernbegrippen zijn uniciteit, gezamenlijkheid en het leren oplossen van bewegingsproblemen. De auteur maakt duidelijk dat respect voor verschillen inhoudt dat elk kind, rekening houdend met anderen, zijn eigen unieke bewegingsmogelijkheden moet kunnen ontwikkelen, als mogelijke bijdrage aan geluk.
Literatuurverwijzing: Heij, P. (2006). Grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs: filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs. Budel: Uitgeverij DAMON.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | LOLEGI-003 | Beschikbaar |
Mulier Instituut | ONDE-0026 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl