Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De conceptkerndoelen in de praktijk

schommelen als voorbeelden metafoor tegelijk

Auteur(s): Maarten Massink

SLO heeft een publicatie uitgebracht over de nieuwe conceptkerndoelen voor Bewegen en sport. Het komende jaar 2025 wordt gekeken of deze kerndoelen voldoen en bruikbaar zijn in de onderwijspraktijk. In dit artikel wil ik aan de hand van het beweegthema zwaaien, kijken welke mogelijkheden er zijn om aan verschillende kerndoelen aandacht te besteden binnen dit thema. Binnen het beweegthema zwaaien heb ik gekozen voor schommelen als praktijkvoorbeeld en metafoor voor het werken met de nieuwe conceptkerndoelen. Tevens komt de relatie met de doeldomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectificatie (Biesta) aan de orde.

conceptkerndoelen bewegen en sport, persoonsvorming, subjectificatie

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2025, maart). De conceptkerndoelen in de praktijk: schommelen als voorbeelden metafoor tegelijk. LO Magazine 113 (pp. 20 - 23)

Omschrijving

  • Jaar:
    2025
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine