Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Praktijkvoorbeeld van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek

In het tweede jaar van de HAN ALO werken we gedurende acht weken aan het ontwerpen van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek (zie het artikel Fey van Lith in LO Magazine 7, 2024). In ons ontwerp staat het racket- en terugslagspel tennis centraal. De doelgroep die we daarbij voor ogen hebben zijn leerlingen van het voortgezet onderwijs klas 1 en 2. Het einddoel van deze leerlijn is dat leerlingen op een klein veld samen een spel tennis kunnen spelen.

racketspelen, terugslagspelen, coördinatieve vermogens, ontwerpprincipes

Literatuurverwijzing: Honing, C., & Ipeij, N. (2024, november). Praktijkvoorbeeld van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek. LO Magazine 112 (pp. B57 - B62)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine