Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De kracht van het arrangement (5)

inzichten in motorisch leren; een samenvatting

In de artikelenreeks ‘De kracht van het arrangement’ analyseren Wij, Theo de Groot en Jaap Verhagen hoe beweegprofessionals motorische leeromgevingen kunnen ontwerpen. Met behulp van moderne inzichten, zoals de Constraints-Led Approach (CLA), creëren we omgevingen die niet alleen effectief zijn, maar ook betekenisvol voor de deelnemers. Deze benadering stelt ons in staat om leeromgevingen te ontwikkelen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van de leerlingen – zoals wat zij op dat moment nodig hebben – en op hun capaciteiten, door uitdagingen te bieden die hen verder kunnen brengen. Hierdoor wordt het leerproces niet alleen efficiënter, maar ook relevanter en motiverender voor de deelnemers.

Constraints-Led Approach (CLA), speelkriebels, motorisch leren, beweegarrangement

Literatuurverwijzing: Groot, T. de, & Verhagen, J. (2024, november). De kracht van het arrangement (5): inzichten in motorisch leren; een samenvatting. LO Magazine 112 (pp. 38 - 41)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine