Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Een non-lineaire pedagogische benadering

de HAN ALO-visie op motorisch leren

Auteur(s): Fey van Lith

In de huidige sport- en beweegcultuur wordt steeds meer aandacht besteed aan de manier waarop kinderen motorische vaardigheden ontwikkelen. De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Academie voor Lichamelijke Opvoeding (HAN ALO) heeft hierin een duidelijke visie ontwikkeld, gebaseerd op recente inzichten uit de bewegingswetenschappen en de ecologische psychologie. In dit artikel belichten we deze visie en de praktische implicaties ervan voor het sport- en bewegingsonderwijs.

motorisch leren, ecologisch psychologische benadering, coördinatieve vermogens,
ontwerpprincipes

Literatuurverwijzing: Lith, F.V.L. van (2024, november). Een non-lineaire pedagogische benadering: de HAN ALO-visie op motorisch leren. LO Magazine 112 (pp. 15 - 17)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine