Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De actieve schooldag in het basisonderwijs (2024)

structurele inbedding van meer bewegen aan de hand van vier casestudies

Auteur(s): Marthe Westerbroek

De schoolcontext is voor kinderen een belangrijke omgeving waar ze beweegervaringen op kunnen doen. Maar hoe zorg je als school dat kinderen goed en voldoende bewegen tijdens de schooldag? En welke voorwaarden spelen daarbij een rol? Dat onderzochten we via casestudies bij vier scholen op basis van het CAS Framework.

CAS Framework, actieve schooldag, casestudies

Literatuurverwijzing: Westerbroek, M (2024, juli). De actieve schooldag in het basisonderwijs: structurele inbedding van meer bewegen aan de hand van vier casestudies. LO Magazine 112 (pp. 14 - 16)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine