Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De dynamische schooldag; roostering van buitenspelen door de dag heen

In LO Magazine 2 2021 schreven we over de mogelijkheden en de complexiteit van een Dynamische Schooldag. We gaven toen aan dat we een volgorde zien in de inzet van een school ten aanzien van goed leren bewegen en regelmatig bewegen tijdens de schooldag: eerst uitstekende lessen bewegingsonderwijs, dan de focus op een schoolplein waar alle kinderen aan bod komen en zich veilig voelen en daarna aandacht voor de andere aspecten van een dynamische schooldag. In dit topic (LO5) staan meerdere artikelen over het buitenspelen op het schoolplein, hoe dit te organiseren en te begeleiden. Dit artikel gaat over  het belang van een Dynamische Schooldag, met daarin specifieke aandacht voor de  roostering van het buitenspelen.

dynamische schooldag, roostering, buiten spelen

Literatuurverwijzing: Keijser, N., Gelder, W. van, Koenders, K., & Janssen, M. (2024, juli). De dynamische schooldag; roostering van buitenspelen door de dag heen. LO Magazine 112 (pp. B55 - B57)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine