Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Leerlijnen en ontwikkelijnen

Auteur(s): Maarten Massink

LO-docenten zijn opgeleid om leerlingen te begeleiden in beter leren bewegen vanuit een pedagogisch perspectief (Beroepsprofiel). Daarvoor is de docent vakinhoudelijk bekwaam, vakdidactisch bekwaam en pedagogisch bekwaam. Daarbij richt de docent zich op het systematisch ontwikkelen van bewegingsvaardigheden, (beter bewegen), beter samen bewegen, beter bewegen regelen, beter leren bewegen, en het ontwikkelen van een gezonde en actieve leefstijl. In het basisdocument wordt er gesproken over leerlijnen (in de sleutel bewegen verbeteren) en ontwikkellijnen (in de sleutels bewegen regelen, gezond bewegen en bewegen beleven).

ontwikkellijnen, leerlijnen

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2020, juli). Leerlijnen en ontwikkelijnen. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 42 - 45)

Omschrijving

  • Jaar:
    2020
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding