Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Niet-sportieve mensen bereiken met marketing-methoden

hoe bereik je mensen die niet sporten (deel 3 van 3)

Auteur(s): Remko van den Dool

Het doel van het Sportakkoord II is om meer Nederlanders te laten sporten. Het preventieakkoord streeft naar een beweegdeelname van 75% in 2040. Maar hoe bereik je mensen die niet sporten?

Remko van den Dool, senior onderzoeker bij het Mulier Instituut, schrijft hierover drie artikelen in het vakblad Sport & Strategie.

In het eerste artikel, dat verscheen in nummer 3 van juli 2023, schetst hij de startpositie: welke groepen blijven achter? Welke actuele ontwikkelingen spelen er en hoe ziet de huidige ‘sportmarkt’ eruit?

In het tweede artikel, dat verscheen in nummer 4 van september 2023, noemt hij drie voorwaarden om mensen die weinig sporten en bewegen te bereiken. De eerste voorwaarde van zo’n veranderingsproces is in contact komen met de doelgroep. Vervolgens is motiveren om (meer) sportieve activiteiten te gaan beoefenen belangrijk. Tot slot gaat het om het vormen van nieuwe gewoonten.

In dit derde, laatste artikel, bespreekt hij de rol van marketing: Wat is het nut van marketing om mensen in beweging te krijgen en welke marketingtechnieken zijn daarbij van belang?

Literatuurverwijzing: Dool, R. van den (2023, november). Niet-sportieve mensen bereiken met marketing-methoden: hoe bereik je mensen die niet sporten (deel 3 van 3). Sport & Strategie 17 (pp. 29-30)

Omschrijving

  • Jaar:
    2023
  • Plaats:
    Nieuwegein
  • Uitgever(s):
    Arko Sports Media
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Sport & Strategie
  • Trefwoord(en):