Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Bewegend leren: zorg of zegen?

Of bewegend leren een zorg of een zegen is zorgde voor een interessante discussie tussen twee redactieleden van dit vakblad. De één ziet het als een zorg (Herman Verveld,  opleidingsdocent Calo) en de ander (Monique van Ark, opleidingsdocent Pabo) als een zegen. Gelukkig zijn ze het beiden wel over één ding eens, bewegend leren moet geen plek krijgen in de lessen bewegingsonderwijs. Hieronder staat de discussie uitgeschreven. Waar H. staat is Herman aan het woord en waar M. staat Monique. Ze spreken beiden in de wij vorm, Herman vanuit de Calo-visie en Monique vanuit de steeds groter wordende groep vakleerkrachten die de dynamische schooldag en het bewegend leren omarmen.

bewegend leren, dynamische schooldag

Literatuurverwijzing: Ark, M van, & Verveld, H. (2023, september). Bewegend leren: zorg of zegen?. LO Magazine 111 (pp. 04 -09)

Omschrijving

  • Jaar:
    2023
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine