Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie

hoe bereik je mensen die niet sporten?

Auteur(s): Remko van den Dool

Het doel van het Sportakkoord II is om meer Nederlanders te laten sporten. Het preventieakkoord streeft naar een beweegdeelname van 75% in 2040. Maar hoe bereik je mensen die niet sporten?

Remko van den Dool, senior onderzoeker bij het Mulier Instituut, schrijft hierover drie artikelen in het vakblad Sport & Strategie. In het eerste artikel, dat verscheen in nummer 3 van juli 2023, schetst hij de startpositie: welke groepen blijven achter? Welke actuele ontwikkelingen spelen er en hoe ziet de huidige ‘sportmarkt’ eruit?

In Sport & Strategie nummer 4 beschrijft de auteur manieren om minder sportieve mensen te bereiken. In nummer 5 schrijft hij over marketing als strategie om sportieve activiteiten te stimuleren.

Literatuurverwijzing: Dool, R. van den (2023, juli). De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie: hoe bereik je mensen die niet sporten?. Sport & Strategie 17 (pp. 30-31)

Omschrijving

  • Jaar:
    2023
  • Plaats:
    Nieuwegein
  • Uitgever(s):
    Arko Sports Media
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Sport & Strategie
  • Trefwoord(en):