De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie
hoe bereik je mensen die niet sporten?
Het doel van het Sportakkoord II is om meer Nederlanders te laten sporten. Het preventieakkoord streeft naar een beweegdeelname van 75% in 2040. Maar hoe bereik je mensen die niet sporten?
Remko van den Dool, senior onderzoeker bij het Mulier Instituut, schrijft hierover drie artikelen in het vakblad Sport & Strategie. In het eerste artikel, dat verscheen in nummer 3 van juli 2023, schetst hij de startpositie: welke groepen blijven achter? Welke actuele ontwikkelingen spelen er en hoe ziet de huidige ‘sportmarkt’ eruit?
In Sport & Strategie nummer 4 beschrijft de auteur manieren om minder sportieve mensen te bereiken. In nummer 5 schrijft hij over marketing als strategie om sportieve activiteiten te stimuleren.
Literatuurverwijzing: Dool, R. van den (2023, juli). De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie: hoe bereik je mensen die niet sporten?. Sport & Strategie 17 (pp. 30-31)