Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Onderwijs in bewegen op de basisschool

basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs

Ontwerpers van beweegarrangementen en regisseurs van leerinterventies maken gebruik van de voorhanden kennis. Echter: niet alles heeft bij iedereen, bij elke groep en in dezelfde context ook hetzelfde resultaat. Maar er zijn zéker hulpmiddelen. En deze uitdagingen pleiten voor een onderzoeks-geïnformeerde aanpak van het bewegingsonderwijs.

Dit boek is een oproep om daarmee aan de slag te gaan en de theorie en de wetenschappelijke kennis te integreren in de dagelijkse praktijk. Het biedt handreikingen die zeker impact hebben: tips en tools die hun praktische waarde steeds opnieuw bewijzen. Recente inzichten in het motorisch leren komen aan de orde, inclusief observatiemogelijkheden en leerhulpstrategieën.

De basiskennis in dit boek helpt de lezer bij het voorbereiden, verzorgen en evalueren van de lessen bewegingsonderwijs. Je kunt je verder verdiepen in de criteria voor kwalitatief goede lessen in de gymzaal.

Ieder hoofdstuk wordt geïllustreerd met foto’s, overzichtelijke tabellen, figuren en praktijkvoorbeelden. Daardoor gaan de lessen bewegingsonderwijs op de basisschool echt leven. Het boek biedt praktische tips, kennis en gereedschap om kwalitatief goede lessen bewegingsonderwijs te verzorgen.

Literatuurverwijzing: Overvelde, A., Bommel-Rutgers, I. van, Rijn-Handels, E. van, Poots, B., Beukelaar, S.B. de, & Groot, T. de (2021). Onderwijs in bewegen op de basisschool: basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs. 's-Gravendeel: Thema - spelen met gedrag.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut ONDE-0112 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2021
  • Plaats:
    's-Gravendeel
  • Uitgever(s):
    Thema - spelen met gedrag
  • Collatie:
    352 p. ISBN: 9789082584189
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):