Onderwijs in bewegen op de basisschool
basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs
Ontwerpers van beweegarrangementen en regisseurs van leerinterventies maken gebruik van de voorhanden kennis. Echter: niet alles heeft bij iedereen, bij elke groep en in dezelfde context ook hetzelfde resultaat. Maar er zijn zéker hulpmiddelen. En deze uitdagingen pleiten voor een onderzoeks-geïnformeerde aanpak van het bewegingsonderwijs.
Dit boek is een oproep om daarmee aan de slag te gaan en de theorie en de wetenschappelijke kennis te integreren in de dagelijkse praktijk. Het biedt handreikingen die zeker impact hebben: tips en tools die hun praktische waarde steeds opnieuw bewijzen. Recente inzichten in het motorisch leren komen aan de orde, inclusief observatiemogelijkheden en leerhulpstrategieën.
De basiskennis in dit boek helpt de lezer bij het voorbereiden, verzorgen en evalueren van de lessen bewegingsonderwijs. Je kunt je verder verdiepen in de criteria voor kwalitatief goede lessen in de gymzaal.
Ieder hoofdstuk wordt geïllustreerd met foto’s, overzichtelijke tabellen, figuren en praktijkvoorbeelden. Daardoor gaan de lessen bewegingsonderwijs op de basisschool echt leven. Het boek biedt praktische tips, kennis en gereedschap om kwalitatief goede lessen bewegingsonderwijs te verzorgen.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | ONDE-0112 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl