Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Bewegingsonderwijs: een doelbewuste praktijk (2)

deelnemen aan de beweeg- en sportcultuur

Auteur(s): Henk van der Palen

Dit is het tweede artikel van een drieluik over doelstellingen van het vak bewegingsonderwijs en effecten ervan op de praktijk. De artikelenreeks beschrijft een vakopvatting waarin beter leren bewegen de kern vormt. Daarbij wordt een aantal actuele ontwikkelingen binnen de vakwereld gepositioneerd. De reeks neemt de vakdoelstelling uit het beroepsprofiel van de leraar LO als anker. “Het vakgebied lichamelijke opvoeding heeft als doel dat leerlingen beter leren bewegen vanuit een pedagogisch perspectief. Ze moeten meervoudig bekwaam én enthousiast worden om nu en later deel te nemen aan de beweeg- en sportcultuur” (Bax, et al., 2017).

doelen, bewegingsondwijs, pedagogiek, didactiek

Literatuurverwijzing: Palen, H. van der (2020, september). Bewegingsonderwijs: een doelbewuste praktijk (2): deelnemen aan de beweeg- en sportcultuur. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 40 - 44)

Omschrijving

  • Jaar:
    2020
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding