Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Reguleringsdoelen in po

hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?

In het bewegingsonderwijs hebben reguleringsdoelen een belangrijke plek in het curriculum. Dat merken we niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Er zijn echter weinig studies over hoe dit in de praktijk wordt ervaren en geïmplementeerd. Hoe geven vakleerkrachten in het primair onderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen? In dit artikel bespreken we de resultaten van een recent onderzoek (Opstoel et al., 2022) onder vakleerkrachten bewegingsonderwijs in Nederland.

reguleringsdoelen, bewegen regelen, curriculum, bewegingsonderwijs

Literatuurverwijzing: Opstoel, K., Martelaer, K. de, Jacobs, F.M., Prins, F., Haerens, L., & Tartwijk, J. van (2023, maart). Reguleringsdoelen in po: hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?. LO Magazine 111 (pp. 4 - 6)

Omschrijving

  • Jaar:
    2023
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine