Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De dynamische schooldag onderdeel van passend onderwijs

Auteur(s): Tania Jacobs

Op de Daltonschool De Vijver in Den Haag, wordt ‘Bewegend Leren’ als onderdeel van passend onderwijs ingezet als deel van een “dynamische schooldag”. Je hoort steeds meer geluiden om je heen van scholen die een dynamische schooldag nastreven en als speerpunt ‘Bewegend Leren’ op de agenda hebben staan. Voldoende beweging is van belang voor een goede gezondheid. Daarnaast houden kinderen ervan om te bewegen, dus zou je zeggen dat bewegend leren het plezier in leren vergroot. Er zijn meerdere mogelijkheden van bewegen in combinatie tot het leren. Dit kan bijvoorbeeld klassikaal of individueel. In dit artikel wordt als eerste de relatie tussen leren en bewegen besproken. Vervolgens worden de  verschillende mogelijkheden van bewegen in combinatie tot leren besproken. Als laatste wordt dieper ingegaan op bewegend leren voor leerlingen die wat extra steun kunnen  gebruiken.

bewegend leren, bewegen om te leren, passend onderwijs

Literatuurverwijzing: Jacobs, T. (2021, februari). De dynamische schooldag onderdeel van passend onderwijs. Lichamelijke Opvoeding 109 (pp. 22 - 24)

Omschrijving

  • Jaar:
    2021
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding