Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Stoppen met beoordelen?

verder met verhalendelen!

Auteur(s): Maarten Massink

Het beoordelen van leerlingen is eerder een topic geweest in het KVLO-magazine (LO 4 2014). Er vinden regelmatig studiebijeenkomsten plaats, er is over geschreven in meerdere artikelen en recentelijk in een proefschrift. In vaksecties wordt er veel over gesproken. In een peiling van de KVLO (Lucassen en Komen, 2020) is aangegeven dat kennis rondom evalueren en toetsen gewenst is. In dit magazine willen we stilstaan bij voortschrijdende inzichten die voor sommigen misschien overkomen als herhaling van zetten en voor anderen als een volgende stap in de goede richting. Hoe je er tegenaan kijkt is afhankelijk van je standpunt, ervaring en eigen ontwikkeling. Wat vaststaat is dat je als LO-docent onvermijdelijk te maken hebt met ontwikkelingen rondom dit onderwerp. Daarom is het goed elkaar te blijven informeren en te voeden met ervaringen en studies hierover.

feedback, beoordelen, rubrics

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2021, april). Stoppen met beoordelen?: verder met verhalendelen!. Lichamelijke Opvoeding 109 (pp. 4 - 8)

Omschrijving

  • Jaar:
    2021
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding