Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Zonder welke relatie geen prestatie?

Auteur(s): Douwe van Dijk

Leerlingen hebben elkaar de laatste drie schooljaren zowel live als online meegemaakt, terwijl er ook verschillende lockdowns plaatsvonden. Wat is het effect van de  coronaperiode en lockdowns op hun onderlinge samenzijn? Hoe geef je als leraar sturing aan hun groepsdynamisch proces? Het vraagt om het hernieuwd invulling geven aan jouw relatie met hen èn hun onderlinge relaties. Dit bewerkte artikel ‘Relatieparadox
in het onderwijs’ van Oldeboom, Dokman en Van Beusekom (2020) biedt hierbij (h)erkenning en richting.

Literatuurverwijzing: Dijk, D. van (2022, mei). Zonder welke relatie geen prestatie?. LO Magazine 110 (pp. 14 - 17)

Omschrijving

  • Jaar:
    2022
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine
  • Trefwoord(en):