Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Het beweegplezier en de beweegintensiteit van basisschoolleerlingenn

de rol van de vakdocent bewegingsonderwijs hierbij

Dat kinderen in Nederland niet genoeg bewegen is inmiddels breed bekend. Om deze  reden is er tegenwoordig een groot aantal interventies en programma’s dat gericht is op het verhogen van deze fysieke activiteit. Interventies op school laten echter beperkt effect zien (Love, Adams, van Sluijs, 2019). De rol van de vakdocent bewegingsonderwijs blijft hierbij onderbelicht, hoewel de inzet van vakdocenten voor bewegingsonderwijs een positieve bijdrage kan leveren aan de hoeveelheid bewegen van basisschoolkinderen (Hollis et al., 2016).

Literatuurverwijzing: Vrieswijk, S., Kann, D.H.H. Van, Adank, A., & Vos, S. (2019, december). Het beweegplezier en de beweegintensiteit van basisschoolleerlingenn: de rol van de vakdocent bewegingsonderwijs hierbij. LO Magazine 107

Omschrijving