Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Student-Designed Games als models-basedd practice

Een onderwijsmodel dat een leerkracht bewegingsonderwijs in lessen gebruikt wordt niet zo maar even ingewisseld voor een ander concept. Toch kan het experimenteren met innovatieve onderwijsconcepten leerkrachten inspireren om hun eigen vakdidactische structuur en werkwijzen in de gymles bij te stellen. In dit artikel wordt beschreven hoe een innovatieve en eigentijdse ‘models-based practice’ kan worden uitgeprobeerd: Student-Designed Games. Dit wordt gedaan op de Rosa basisschool in Den Haag.

Literatuurverwijzing: Koekoek, J., & Treub, J. (2019, april). Student-Designed Games als models-basedd practice. LO Magazine 107 (pp. 9 - 11)

Omschrijving

  • Jaar:
    2019
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine
  • Trefwoord(en):