Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Nonlinear pedagogy and the athletic skills model

the importance of play in supporting physical literacy

This book offers an ecological conceptualisation of physical literacy. Re-embracing our ancestry as hunter gatherers we gain a new appreciation and understanding of the importance of play, not only in terms of how children learn, but also in showing us as educators how we can lay the foundations for lifelong physical activity.

Literatuurverwijzing: Rudd, J., Renshaw, I., & Savelsbergh, G.J.P. (2021). Nonlinear pedagogy and the athletic skills model: the importance of play in supporting physical literacy. New York: Routledge Taylor & Francis group.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Kenniscentrum Sport & Bewegen JEUG-0147 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Kenniscentrum Sport & Bewegen
tel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2021
  • Plaats:
    New York
  • Uitgever(s):
    Routledge Taylor & Francis group
  • Collatie:
    180 p.
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):