Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Doelen stellen in de les LO

Auteur(s): Marlene Konijn

De les lichamelijke opvoeding biedt leerlingen volop mogelijkheden om zichzelf op meerdere vlakken te ontwikkelen. In tegenstelling tot de theorievakken is er voor LO niet vastgesteld welk niveau een leerling precies moet hebben aan het einde van zijn schoolcarrière. Omdat leerlingen op basis van cognitieve vermogens worden ingedeeld, zijn er binnen een klas grote verschillen in motorische en sociaal-emotionele vaardigheden. Om ervoor te zorgen dat iedere leerling zich op zijn eigen niveau ontwikkelt, kan het zelf opstellen van leerdoelen een motiverend middel zijn.

Literatuurverwijzing: Konijn, M. (2018, september). Doelen stellen in de les LO.

Omschrijving

  • Jaar:
    2018
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Trefwoord(en):