Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De klas als piste

het begeleiden van de lesgever en beweger als parallelproces

Auteur(s): Chris Hazelebach

De wijze van begeleiden van een beginnende lesgever is niet alleen afhankelijk van de mogelijkheden van de (stage)begeleider en de lesgever, maar is vooral afhankelijk van de klas waar de lesgever aan lesgeeft. Vaak wordt in het begeleidingsproces de complexiteit van de leercontext vergeten. Het begeleiden van het leerproces van een beginnende lesgever zal bij een makkelijke klas op een andere wijze moeten gebeuren dan bij een moeilijke klas. De leercontext bepaalt in een hele grote mate wat er te leren valt. Dit leerprincipe zal bij gymnastiekleraren bekend zijn als ze nadenken over het begeleiden van het leerproces van een beginnende beweger. In dit artikel wordt het belang van de leercontext beschreven.

Literatuurverwijzing: Hazelebach, C. (2018, september). De klas als piste: het begeleiden van de lesgever en beweger als parallelproces.

Omschrijving

  • Jaar:
    2018
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Trefwoord(en):