Handleiding kwalitatief onderzoek
Als sport- en beweegprofessional is het van belang je doelgroep te (leren) kennen om met jouw aanbod en aanpak zo goed mogelijk aan te sluiten bij hun leefwereld. Onderzoek doen naar je doelgroep wordt steeds belangrijker; een ‘one size fits all’ aanbod werkt onvoldoende. Met inzichten in je doelgroep vergroot je de kans dat ze gaan en blijven sporten en/of bewegen. Je hebt grofweg twee mogelijkheden voor onderzoek: kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Hierbij vind je een handleiding voor het voorbereiden en doen van kwalitatief onderzoek. Praten met en luisteren naar je doelgroep biedt al enorm veel inzichten. Hoe pak je dat gestructureerd aan? De handleiding bevat een uitleg over de waarde en mogelijkheden van kwalitatief onderzoek (hoofdstuk 1). Verder staat er toegelicht waar je rekening mee moet houden in de voorbereiding (hoofdstuk 2), uitvoering (hoofdstuk 3) en analyse van de resultaten van het onderzoek (hoofdstuk 4).