Duurzaam investeren in sporttalent
de weg naar het podium via de school en de sportclub
Zowel vakleerkrachten Sport en Bewegingsonderwijs als trainers bij diverse sportclubs hebben behoefte aan instrumenten om het talent van kinderen te kunnen herkennen. Dr. Johan Pion bespreekt in zijn rede hoe het inzicht van de vakleerkrachten kan bijdragen aan de uitdagingen om talent te detecteren, identificeren, oriënteren en ontwikkelen. De samenwerking tussen school en sportclub is een nog ontgonnen gebied. De HAN ondersteunt deze samenwerking onder meer door de ontwikkeling van diverse ‘HAN-talent-tools’. De presentatie van een app is hiervan een voorbeeld. Het lectoraat draagt door kennis- en competentieontwikkeling over het beter herkennen en vervolgens beter ontwikkelen van talenten bij aan het werkveld. Trainers, coaches, (vak)leerkrachten, managers of ouders die direct betrokken zijn bij jeugdsporters krijgen praktische handvatten om getalenteerde sporters te herkennen en verder te ontwikkelen. Het gaat daarbij om meetinstrumenten, les- en trainingsprogramma’s en om de bijbehorende didactische principes.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | TOPS-0138 | Uitgeleend |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl