Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Becks in business: brand it like Beckham

het gebruik van een sport endorser in printadvertenties

Auteur(s): Nina Aerts

In deze scriptie staat beschreven wat het effect is van multiple product endorsement op de productattitude en de geloofwaardigheid van de sporter. Tevens wordt onderzocht of de mate van congruentie tussen de sporter en de producten daarbij een rol speelt. Hierbij is onderscheid gemaakt tussen congruente producten en incongruente producten. Het type endorsement is opgesplitst in een single product endorsement conditie en een multiple product endorsement conditie. Zo is een 2 x 2 tussen groepen design ontstaan voor het experiment. Aan de hand van dit experiment kan geconcludeerd worden dat multiple product endorsement soms een effect heeft in interactie met de mate van congruentie. Multiple product endorsement zorgt in combinatie met congruente producten voor een positievere productattitude en zorgt tevens voor een positievere beoordeling wat betreft expertise van de sporter wanneer niet-congruente producten worden ingezet.

Literatuurverwijzing: Aerts, N. (2013). Becks in business: brand it like Beckham: het gebruik van een sport endorser in printadvertenties. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.

Omschrijving