Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Uit de schulp door onderwijs in een topsportomgeving

drie jaar onderzoek bij Playing for Success Rotterdam

Playing for Success Rotterdam is een naschools programma voor basisschoolleerlingen uit de bovenbouw die weinig zelfvertrouwen hebben, erg verlegen zijn of het moeilijk vinden om voor zichzelf op te komen. Deze kinderen hebben een grotere kans om onder hun niveau te presteren. Playing for Success wil dan ook de ontwikkeling van hun ‘soft skills’ stimuleren en hun schoolprestaties verbeteren. In topsportomgevingen bij Excelsior, Rotterdam Basketbal en Feyenoord wordt gewerkt aan persoonlijke leerdoelen, zoals beter leren samenwerken. De onderzoekers brachten op basis van driejarig onderzoek de opbrengsten van dit programma in kaart. Deze rapportage beschrijft de werkwijze van Playing for Success Rotterdam, de ervaringen van betrokken ouders en leerkrachten en de effecten op de ‘soft skills’ en de schoolprestaties van de betrokken leerlingen.

Literatuurverwijzing: Hermens, N., Los, V., & Aussems, C. (2016). Uit de schulp door onderwijs in een topsportomgeving: drie jaar onderzoek bij Playing for Success Rotterdam. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut JEUG-0102 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving