De belofte van het nieuwe leren
een evaluatie van het constructivisme
Dit rapport gaat over het nieuwe leren in het onderwijs. De achtergrond van het nieuwe leren is de constructivistische benadering van leren en onderwijzen. Het constructivisme introduceert een nieuwe taal met begrippen als constructie, krachtige leeromgeving, de student centraal, authentieke taak, realistische context, leren leren en competentiegericht onderwijs. In dit rapport wordt het constuctivisme onder de loep genomen. In het onderzoek naar wat het constructivisme te zeggen heeft, is gekeken naar in hoeverre er door het constructivisme nieuwe inzichten worden gepresenteerd en in hoeverre constructivisme leidt tot beter onderwijs.
Literatuurverwijzing: Kayzel, R. (2004). De belofte van het nieuwe leren: een evaluatie van het constructivisme.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | ONDE-TB-0007 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl