Nationalisme en de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon
een experiment betreffende de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon en een onbekende Nederlander op Facebook en de invloed van nationalisme hierop
Om het effect van een sport celebrity endorsement te toetsen is een experiment naar de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon ten opzichte van een onbekende Nederlander op Facebook uitgevoerd. Daarnaast is de invloed van nationalisme op deze geloofwaardigheid onderzocht. De resultaten suggereren dat een nationaal sporticoon als geloofwaardigere zender wordt gezien dan een onbekende Nederlander, echter is er geen verschil gevonden betreffende de geloofwaardigheid van het facebookbericht zelf. Daarnaast is er geen effect waargenomen van nationalisme op zowel de geloofwaardigheid van de zender als het bericht.
Literatuurverwijzing: Samuels, M. (2015). Nationalisme en de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon: een experiment betreffende de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon en een onbekende Nederlander op Facebook en de invloed van nationalisme hierop. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.