Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sportmarketing, tweede editie

Auteur(s): Robert Kok

Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt. Sportorganisaties worden vaker marktgericht vormgegeven en het marktgericht denken doet daarbij recht aan de veranderende behoeften van de sportconsument. Dit boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief dat als basis dient voor een strategisch marketingplan. In vier delen komen achtereenvolgens de sportmarkt, strategieontwikkeling, strategie-uitwerking en sponsoring aan bod. In deze tweede editie is meer aandacht voor de uitvoering van de theorie in de praktijk. Aan de hand van voorbeeldkaders krijgen lezers inzicht in de dagelijkse praktijk van sportmarketing en in de vaardigheden die ze hebben verworven. Daarnaast is een hoofdstuk toegevoegd over segmenteren, de doelgroep bepalen en positioneren. 

Literatuurverwijzing: Kok, R. (2010). Sportmarketing, tweede editie. Amsterdam: Pearson Education Benelux.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut MANA-0063-2 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving