Als het balletje gaat rollen
fondswerving en sponsoring, voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen
De financiële nood in de sport in Nederland is groot. Door stijgende exploitatiekosten, verdergaande privatisering, dichtdraaien van subsidiekranen, de weg naar subsidiegevers niet kunnen vinden, worden steeds meer sportverenigingen en organisaties uit het sociaal-cultureelwerk gedwongen externe geldbronnen te zoeken. Sponsoring en fondswerving zijn de trefwoorden. Hierbij wordt ten onrechte te vaak aan overeenkomsten tussen grote bedrijven en organisaties gedacht, of bij het werven van fondsen, aan acties ten behoeven van projecten in de Derde Wereld. In dit boek wordt op eenvoudige wijze uiteengezet hoe de eigen organisatie sponsorvriendelijk wordt, wat potentiële sponsors aangeboden kan worden, hoe bedrijven te selecteren en te benaderen en hoe sponsorplannen op te stellen en te verkopen.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | SPON-0025 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl