Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sportmanagement

tweede editie

Sportmanagement biedt de toekomstige (sport)manager alles wat nodig is om te scoren. Dit praktijkgerichte boek beschrijft op heldere wijze de belangrijkste facetten van sportmanagement. Na een inleidend deel over de nationale en internationale sportwereld wordt aandacht besteed aan verschillende vraagstukken waar een manager in de sportsector mee te maken heeft, zoals strategie, cultuur en HRM. Ook de financiële en ethische aspecten van sportmanagement komen aan bod. Deze tweede editie bevat nieuwe hoofdstukken over sportbeleid, leiderschap, organisatiestructuur, organisatiecultuur en ethiek. De stof wordt geïllustreerd met actuele cases en uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden.

Literatuurverwijzing: Beech, J., Chadwick, S., & Verlaat, M. van 't (2012). Sportmanagement: tweede editie. Amsterdam: Pearson Benelux.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut MANA-0108 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving