Marketingcommunicatie in de sport
tweede editie
De sportwereld heeft de afgelopen decennia belangrijke wijzigingen doorgemaakt. Van een rustige weekendactiviteit evolueerde sport tot een complexe industrietak. Wie kan zich nog een sportgebeurtenis van enige allure bedenken die niet wordt gesponsord? Met de snelle vlucht die sportsponsoring genomen heeft, is ook de complexiteit ervan toegenomen. Tegelijkertijd bestaat de uitdaging erin om sportsponsoring creatief te omringen met public relations, reclame en actiecommunicatie.
Deze tweede editie van ‘Marketingcommunicatie in de sport’ omvat zowel de marketingcommunicatie ván sport als marketingcommunicatie dóór sport. Veel verhalen laten twee zijdes zien van dezelfde medaille. De verantwoordelijkheden uit zowel de bedrijfswereld als uit de sportwereld kunnen dan ook veel opsteken van elkaars aanpak, problemen en uitdagingen.
Kenmerken van de tweede editie van ‘Marketingcommunicatie in de sport’ zijn:
- Vernieuwde aandacht voor het effect van sportsponsoring en voor direct marketing en sales promotions;
- Krachtig, nieuwe minicases, praktijkvoorbeelden en illustraties;
- Een actuele, uitgebreide case als afsluiting van elk hoofdstuk;
- Een praktijkgerichte omzetting en toepassing van theorie en van Angelsaksische concepten naar de Nederlandse en Belgische context;
- Een consistente Europese invalshoek;
- Een uitstekende didactische opzet via leerdoelen, overzichts- en discussievragen en kernbegrippen.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | SPON-0020 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl